måndag 16 november 2009

muffinsbak

idag har jag hunnit med att baka chokladmuffins, dock blev dom inte som jag ville. hade dom inne i ugnen för länge så dom blev lite för torra. typiskt.
mitt hem är mer eller mindre helt i ordning nu i alla fall, det enda kvar är att moppa golven och panta alla flaskor från i lördags. på söndag blir det släktbesök och då ska mitt hem var i toppform är det tänkt. jag ska fixa lite blandat att bjuda på också, så imorgon tänkte jag fortsätta min bakning. ge mig styrka! jag är redan trött, och hittills har jag bara jobbat en dag. hoppades på lite ledighet nu i veckan, men det verkar inte som om det blir så. var för sen med att lämna in ledighetsansökan, men hoppades på det bästa ändå. får se imorgon om jag har tur & kanske får ledigt i slutet på veckan, vore så himla skönt! känns som om jag behöver en paus. en ledig dag och få vara hemma utan att vara sjuk dessutom. fast nu verkar det som om min kropp tycker att förkylning is the way to go. bah!



nähe, nu ska jag kika vidare efter lite förslag på snittar att bjuda på på söndag, och sen ska jag försöka sova (relativt) tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar