tisdag 17 november 2009

mjölköverraskning

en kul grej, jag brukar ibland kika på bloggen Dagens Lokaltidningsbesvikelse, vet inte ens hur jag hittade den, men förmodligen var det när man satt och slötittade runt på internet typ. & för ett tag sen så var det om en artikel från oskarshamn, den kan ni se här, och här kan ni se uppföljningen på det.

idag var jag & pantade flaskor & burkar från festen. 47 kronor fick jag ihop, woho! dock var det dubbelt så mycket glasflaskor (minst), synd att man inte kan panta dom också & få lite cash för det. handlade lite efter jobbet också, så nu ska jag sätta igång och göra kakor med kandisocker. men just my luck, dom har självklart slutat tillverka det kandisockret som jag har använt i kakorna tidigare. men lite tur hade jag ändå, för jag hittade kandisocker, dock i samma storlek som bitsocker, så jag får se till att gå bananas på dom med morteln.

1 kommentar: