tisdag 24 november 2009

amugurumi

kollade på förkväll medans jag åt, och dom pratade om amigurumi; vilket är virkade små gubbar. man har börjat se mer och mer av dom, och något som är rätt poppis nu är virkade bakelser. kan ta & tillägga att det är grymt kul också, har faktiskt virkat en del jag med. dock i flytten från lindbrinken så försvann mina virknålar, och jag har inte haft tid/ork att fixa nya. ibland får jag mig ett pepp av att börja virka igen och tänker att jag ska köpa nya, och hämta allt garn som jag har hos föräldrarna, men jag kommer aldrig så långt. för ett tag sen hittade jag en blogg om amugurumi, och det var samma tjej som gästade förkväll och visade upp sina underbart söta skapelser. här kan ni se hennes blogg. min finaste lilla gubbe jag virkade gav jag till elina på alla hjärtans dag (vilket minne jag har) & här nedan kan ni se en bild på den lilla krabaten;

1 kommentar:

  1. Va!! Men det är ju Mia från vår stick/virkjunta! Hur kunde jag missa henne på förkväll? Skiit. Åh...bajs. Ville se. Mia är så himla bra.

    /sofi.

    SvaraRadera