torsdag 19 november 2009

check

jag har köpt en ROSA julgran. wiho! var och hämtade den från min personliga leverantör igår. snurrade fram & tillbaks på gatan så alla trodde att jag var inbrottstjuv. men tillslut hittade jag rätt efter telefonkontakt med leverantörens vän. har inte packat upp granen än, ska vänta tills jag får mer julfeeling. & idag inhandlade jag en turkos stjärna att sätta i toppen på den (för 10 kronor, yay!) det kommer bli så gräsligt fulsnyggt att jag döööör. ska ha polkagrisar & discokulor i den med. det ni!



idag var jag dessutom ledig. efter mycket om & men fick jag ledigt. då vart jag lycklig! nåt som gjorde mig mindre lycklig var ett tandläkarbesök. dock beslutade dom sig för att inte dra ut min visdomstand denna gång, utan vänta lite med det. istället torterade dom bort tandstenen jag hade. tandläkaren var konstig, fick inte ens skölja munnen med vatten när det var klart. kom ut i väntrummet och log mot K som satt och väntade på mig. det var inget vackert leende (det kan man ju tro annars, efter ett tandläkarbesök) utan ett blodfullt leende. tack för den tandläkaren!

& så checklistan för dagen;
försova mig - check. göra massa ärenden på stan - check. tandläkarbesök - check. köpa växter till köket - check. frosta av frysen - check. köpa 2 par nya skor - check. fika med K (kombinerat med en massa anekdoter från min ungdomsfylla) - check. härj hos S & E (kombinerat med diverse lekar) - check.
nu ska jag se till att skriva en inköpslista inför morgondagen. hade mer än gärna sett en film med, men jag tvivlar på att jag kommer orka det.

1 kommentar: