söndag 22 november 2009

bio & dans

i fredags var jag & K på bio. new moon var det vi såg. egentligen skulle vi ha sett 2012 men jag kollade fel på datumen så det blev new moon istället, lyckades till&med att få platser på bion, det var grymt mycket folk där för att se filmen. synd bara att majoriteten var snorungar som skulle larva sig i biosalongen under filmen. fan vad irriterad jag blir. det är vid såna tillfällen jag fantiserar om att gå fram och dra till folk på käften.



lördagen bjöd på galej hos N. drog dit och vardagsrummet var överbefolkat. så det blev mest kökshäng & lite balkonghäng, men det gjorde inget alls för det var jävligt gutt. det bästa var nog när största delen av folket skulle till krogen. vi tog kontrollen över musiken, och stannade kvar och dansade tills alkoholen tog slut. grymt kul, och jävligt bra musik! hann ut på krogen ett litet tag för att virra omkring tills det var stängningsdags, då blev det ett stopp för att inhandla pizza innan det var dags att dra hem. insåg i efterhand att jag var alldeles för full. vaknade på söndagen av en grym huvudvärk. försökte ta mig samman för att städa mitt hem & fixa inför släktbesöket vid 3, och jag hann, woho! jag bjöd på ost-snittar & krustader med skagenröra som start. sedan godismuffins, kandisocker-kakor & dumlekakor. & som avslutning blev det vit chokladmousse med kiwi & jordgubbar.

imorgon är det tillbaks till jobbet. på nåt konstigt sätt så saknade jag det faktiskt medans jag var ledig, fast samtidigt skulle jag inte ha nåt emot att ha ledigt ett tag till..

1 kommentar: