torsdag 5 november 2009

bilddagboken

har återigen varit hemma från jobbet, det började som migrän och övergick sen i en massa feber. och som emma hade skrivit, det lockar alltid lite att vara hemma från jobbet när det är mörkt när man vaknar, och höstrusk-väder ute. men när man väl är hemma och är sjuk är det inget lockande alls med det. delvis för att man (såklart) är sjuk, och delvis för att det är så sjukt tråkigt att bara sitta instängd i sin lägenhet.

imorgon ska jag äntligen blondera min utväxt, tänkte försöka ta tag i det här med min syn och kolla upp kostnad med linser och sånt. tycker det är lite läskigt att pilla sig i ögat, men känns nästan som om jag får ta och ge det ett försök istället för att aldrig se nåt. och glasögon tycker jag är jobbigt, speciellt att ha på sig när man jobbar.

för övrigt håller jag på att ta bort en massa bilder från bilddagboken. börjar tröttna på folk som skriver massa onödigt skit, och dessutom är jag trött på det överhuvudtaget. men det känns ändå lite sorgligt, för det har faktiskt varit en del av ens liv. speciellt under en lång period när man fotade allt och uppdaterade sin bilddagbok ständigt. fast det var dessutom innan bilddagboken blev superstort och folk skaffade det för att lägga upp poser-bilder eller skaffa så många vänner som möjligt. tråkigt att det blev så, men jäjä. jag startade min bilddagbok
2005-05-21, och nu innan jag började ta bort en massa bilder hade jag nästan 11 000 bilder, helt sjukt egentligen. är nere i det nätta antalet 7 000 just nu, men mera ska bort. det tar ju sin lilla tid. som det verkar just nu kommer jag nog bara ha kvar fyllebilder och bilder från resor etc. och om jag lägger upp fler bilder kommer det nog att vara under samma kategorier.
så bye bye bilddagboken! (lite halvt iaf)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar