söndag 14 februari 2010

den schizofrena snigeln

efter att jag hade varit och handlat mjölk igår så beslutade jag mig även för att köpa med en pizza hem. bestämde mig dessutom för att testa nåt nytt. köpte en med fläskfilé & paprika på. när jag kom hem blev jag förvånad. vart fan var fläskfilén? den låg nån liten köttbit på pizzan, men inte så att man ens såg vad för slags kött. istället verkade det som om dom hade lagt köttfärsås på pizzan, det var små små lökbitar på med, och paprika. hmm, jättekonstigt. funderade på om jag hade fått fel pizza först, men faktiskt så var jag ensam där när jag beställde pizzan. anyway, pizzan smakade peck och jag var grymt besviken nu när jag faktiskt hade lagt mina nästan obefintliga pengar på en äcklig pizza. sen la jag mig i soffan för att kika på the tudors, kollade på 3 avsnitt. och efter det orkade jag inte fortsätta min städning. the tudors var inte mycket att hurra för, det funkade väl, men det var inte så att man var tvungen att se mer. störde mig på lite småmissar också. efter det blev jag uttråkad. men då satte mobilen igång, med sms & samtal. jag verkade vara en av dom få som var hemma & var nykter denna helg. en person som vi kan kalla L ringde mig, han informerade dessutom om att han & hans vänner kallade mig för snigeln. WTF! snigeln!? tydligen för att han tyckte att jag var skum, och att han hade lätt att läsa av människor, men inte mig, för jag var mysko.. hmm. i fredags sa nämligen en på jobbet att jag var svår att placera i ett fack. ja det kanske jag är, vad vet jag? jag är nog lite schizofren när det gäller både klädsmak & musiksmak. lyssnade ju som sagt på massa musik igår, hade spotify på & även inställt på shuffle. det spelades en blandning med electro, hardcore, metal, pop & hiphop. listen here!

snigeln out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar