tisdag 16 juni 2009

update

update på fronten med grannar;
grannen under har äntligen slutat borra. (woho!) förhoppningsvis så slipper jag det ett bra tag framöver. dock har jag en ny grej att störa mig på. grannen som bor på våningen under mig. eller hmm, hur ska man uttrycka det, hans frånvaro egentligen. han har inte varit hemma på ett tag nu, detta vet jag helt säkert eftersom frallorna som alla fick som en muta för att rösta hänger kvar på hans dörr. dom är nu dessutom mögliga. problemet är så att han har en brandvarnare i lägenheten (vilket är bra iofs!). men ni vet, när batterierna i en brandvarnare börjar ta slut så ger den från sig ett gällt pip typ en gång i minuten (om inte mer), & detta är alltså vad som har hänt.. det startade i lördags. GAH! jag håller på att bli galen. kan fan inte sova för det där jobbiga jävliga pipet. hur länge håller en såndär brandvarnare på att pipa egentligen? om det inte har slutat på lördag tänker jag bannemig ringa svettlöks-vicevärden. word!

update på fronten med jobbet;
har med en ny kille som går övning med mig på 37/50, idag körde han halva distriktet själv, och imorgon ska vi göra ett byte så han får köra andra delen själv. tycker det verkar lovande faktiskt, han verkar vara uppmärksam & noggrann, i like. har även lärt honom utkörningsrundan man har på morgonen, så imorgon ska han köra den själv.
jag har nu bara morgondagen & torsdagen kvar på jobbet, sen går jag på SEMESTER! ska bli grymt skönt. får se hur pass mycket jag hinner med att göra. förhoppningvis en hel del, men inte för mycket. lite slötid måste man ha också.

update på fronten med hälsan;
var sjuk i början på förra veckan, hade migrän & dessutom feber. har börjat få ont i huvudet nu igen, och hoppas verkligen inte att min mystiska huvudvärk ska komma tillbaks. var på massage i fredags & efter det tyckte jag faktiskt att det kändes bättre. massage kanske är lösningen!? hope so.

update fika;
har även hunnit med att träffa michelle. vi var på chill out & åt lyxmacka. det var riktigt roligt, var längesen jag träffade henne nu så vi hade en del skvaller att ta igen. måste ta & hälsa på henne i hennes nya place i borgholm snart! jag tvingade henne även att köra min bil eftersom jag insåg att jag faktiskt aldrig har åkt med henne sen hon fick körkort. nästa person att tvinga köra bil är elina, för henne har jag bannemig inte heller åkt med sen hon fick körkort.

update övrigt;
jag har ätit marabous nya sommaredition med frystorkade jordgubbar. kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte om den, men tror att det lutar åt det negativa hållet.
från ett äggpaket jag köpte med 6 ägg i hade 4 av äggen dubbla äggulor, weird. vad beror det på egentligen?
kollade på filmen marie antoinette, vilken jag inte sett på länge. & i ett klipp när kirsten dunst testar skor ser man helt tydligt ett par converse i bild. stö mä!
jag påbörjade att baka lyxmuffins en kväll, men formarna ville inte samma som jag, så hälften av muffinsarna flöt ut över plåten.

update närmaste dagarna;
imorgon ska jag agera babysitter till min favorit-elin. får se om det blir barbie-race eller om det blir andra aktiviteter.
på kvällen ska jag sen träffa ett par bruds för att "ta en öl" på kräkan.
på midommar blir det först en tur till morfar med familjen, & sen grill & partay hos kotten. & efter det är det semester. & så ett soligt semesterväder på det spanks!

3 kommentarer:

  1. yeahy för uppdatering! uppdatera oftare

    SvaraRadera
  2. du borde skriva oftare ! här har du min blogg adress om du vill veta vad jag gör ! http://animetrix.blogg.se kramar Monika

    SvaraRadera