söndag 7 juni 2009

hultsfred, frallor & fripp.

helgen som har gått;
i fredags var jag helt slut efter jobbet, men så tog jag mig samman och vid 8 blev jag upphämtad av carl banan för att dra till hultsfred och höra camilla DJ:a. var lite hispig först, men så gick det över. och trots att det var studenter där så slapp jag höra en endast studentsång sjungas, woho! det var trevlig stämning, & bandet babian spelade. en gäng med killar som var väldigt the hives-liknande, dom var grymt pepp & verkligen ett såntdär band som måste ses live! sen satte grisse, camillas jobbarkompis, igång att DJ:a och det var också grymt pepp. nästan så jag glömde bort min huvudvärk ett tag. för ja, jag fick ju självklart en djävulsk huvudvärk mitt i allt. min hemresa spenderade jag med att stirra på vägen, och när jag väl kom hem kändes det som värsta migränen var på g. så jag tog ett par pills och somnade tillslut.

på lördagen skulle jag ha min efterlängtade sovmorgon, men det sket sig återigen då grannen under började borra tidigt igen. VAFAN, det kan ju inte vara nåt kvar av lägenheten så mycket som han borrar. men jäjä, så jag tog mig upp & gick ut i köket för att då upptäcka att jag hade glömt sätta på klämman på påsen till mackorna så dom var helt intorkade. en bra start på morgonen alltså. men så fick jag syn på en lapp på golvet vid dörren;



& så fick dagen en mycket bättre start. för på dörrhandtaget hängde en påse med 3 nybakade frallor. hur gott som helst! en uppskattad muta må jag säga. efter det kom elina över för att fixa till frippen på mig. det var dags att klippa bort en hel del, rätt skönt faktiskt. det jobbigaste nu är att ha tid & råd att gå och klippa sig så det inte ser för jävligt ut när det väl växer ut igen. men ja, det är nåt att bekymra sig för sen. jag vart nöjd med frippen i alla fall. spanks elina!



sen drog jag till morfar som fyllde 79 år, så vi fikade lite & hängde på den inglasade uteplatsen, och det behövdes fan för det var rätt kallt ute. sen blev jag sen hem (som vanligt), fixade ihop 3 peppskivor för att sedan möta upp lisa storskog och dra till elinas mamma. lollo var på plats när vi kom dit också, och sen körde vi lite tjejhäng. jag var full med överskottsenergi och kunde inte sitta still en sekund. men efter att jag hade lugnat ner mig drog vi till ankaret för mer alkoholintag. i oskarshamn, till skillnad mot hultsfred, sjöng dom sina förbannade studentsånger hela tiden. men efter att ha träffat på tosse (& jeansläckan) hånade vi studenterna genom att sjunga "för vi får gå på systemet" & även att litet inlägg med ett grattis till arbetslösheten. sen försökte vi oss på sugrörstricket, haha. kvällens bästa! sen blev det en pizza & hemgång på det.

idag har jag försökt mig på att kolla på film, men helveteskapet där nere håller fortfarande på att borra så det har inte varit så lyckat. tycker att han kunde hålla upp med sitt jävla borrande en dag i alla fall, för snart får jag fan ett utbrott! då råkar han ut för min hämnd, och vem vill det egentligen!? huh? HUH? HUH?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar