onsdag 24 juni 2009

SEMESTER!

i måndags började min semester, så himla skönt. lagom till min semester kom även semestervädret, ibland har man en grym jävla tur. hoppas det håller i sig tills semestern tar slut, heh. min semester firade jag genom att på måndagen dra en runda på stan med emma. vi drog en storfika i orchidéas lilla mysiga trädgård, sen gick vi omkring på stan i lugn och ro. känns så himla skönt att kunna göra det utan att vara stressad och veta att affärerna stänger om en halvtimme, för så är det fan jämt annars. hinner inget alls efter jobbet. anyway, det blev ett besök på apoteket i ett försök att plundra deras allergi-avdelning, börjar bli så jävla trött på att näsan & ögonen konstant rinner. såhär illa tycker jag inte att min allergi har varit innan. stö mä!
vi fortsatte dagen med att köpa en mjukglass, och sedan tog vi oss vidare till gunnarsö för att testa deras nybyggda äventyrs-minigolf. det kostade 50 kronor om man var över 16, vilket jag tyckte var lite väl mycket. det var en helt okej bana, men för att det skulle vara värt 50 kronor borde den varit dubbelt så lång, för man var snabbt klar. haha, & både emma & jag började med att slå bollen i vattnet, perfa! emma hade riktigt flyt (höhö) i början, men sen gick jag om henne & vann, woho!



heldagen fortsatte med att vi mötte upp lisa, lars & mattias på kråkan för lite käk & cider. kim lurade mig även att köpa nån iste som smakade peck. sen bestämde vi oss för att ta en promenad varpå vi hittade en basketboll i hamnen och genast satte igång med att spela basket. en liten kille joinade oss även i basketen.
efter det hängde emma med hem till mig för en sleepover.



när vi vaknade upp på tisdagen var vi genast pepp på att bada. bakade scones först, & sen plockade vi ihop badkläderna & drog till ett badställe i misterhult som emma hade fått nys om. eftersom badplatsen inte har nåt namn heter det nu philips place of heaven. härligt ställe, och det blev årets första dopp där.





sedan gav vi oss vidare till stadsparken för en picnic med lisa, johanna, camilla & madde. hundarna malte & axel var på plats dom också. var mysigt att sitta där, och när jag kom hem upptäckte jag att jag hade bränt mig. attans!








camilla, lisa & emma hängde med hem till mig för att avsluta dagen med lite skräckfilm. jag är medlem i http://www.lovefilm.se vilket jag har varit ett bra tag. ändå sedan dom hette boxman till&med. så jag hade fått två nya filmer vi kollade på. efter att ha sett eden lake var jag mest förbannad. jävla idiotiska människor, fan! prom night var typ en klassisk high school slasher-film där dom flesta dör typ, inget speciellt med den direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar