torsdag 4 juni 2009

el stockholomo

sa jag att jag är helt seg på att uppdatera?! haha. för jävligt, jag skriver ju en gång i månaden har jag precis insett. bättring bättring! så ja, nu har jag ju en del att berätta..
kan ta och börja med att jag bestämde mig för att dra en resa till sthlm för att hälsa på emma i den nya lägenheten. så jag åkte efter jobbet på fredagen, & hade en intressant bussresa dit. framför mig satt en spansk tjej. gamlingarna bakom mig tyckte att det var fascinerande "hon måste ju hinna säga jättemycket på kort tid eftersom hon pratar så fort", sen ägnade dom resten av resan med att kommentera ALLT dom såg genom bussfönstret, gärna (vita) blommor. ett tag satt det en kille bredvid mig som tjuvläste i min bok om telefonsex. på andra sidan satt en karl med träskor som frenetiskt åt äpplen med jämna mellanrum. efter resan hade han ätit hela 9 (!!!) äpplen. väl framme kom emma och mötte upp mig & vi drog hem till henne för att äta sushi, mmm!

lördagen spenderade vi på stan, var ute efter att hitta den perfekta mors dag-presenten, men tji fick jag. dock hittade jag lite kläder, bland annat på monki. gillar verkligen den affären, & där hittade jag en klänning som var fin som snus. eller ja, 2 stycken egentligen, men så köpte jag bara den ena. vilket jag ångrar nu. sen var det dags för mat. slog även till med en iskall (& billig) cider, vilket passade perfa eftersom det var så varmt dagen till ära. och rätt som det var var det zombies överallt. helt wunderbar, en zombiewalk. har sett det innan på internet och så. synd som fan att jag inte hade en aning om det, för då hade jag bannemig varit med! blev så till mig att jag helt glömde bort att ta kort, försökte sen men fick typ inte med en endaste mest folk som stod och kollade..
typ såhär blev alla mina bilder. synd som fan. trodde jag skulle få en bra bild på en kille som var piratzombie, men han hann vända sig bort precis när jag tog kort. attans!



på kvällen drog vi till lena, något försenade. det blev singstar & emma fick så mycket support att hon sjöng ett par låtar! kul som fan med lite tjejhäng med. sen drog vi till spy bar & dansade. och en kille som stötte på kristin kände igen mig, och det visade sig att vi hade gått i parallelklasser på högstadiet på rödsle. världen är bra liten ibland.

på söndagen blev det brunch på sirap, mmm! jag & emma delade lite. hon köpte äggröra, bacon & blåbärspannkakor, medans jag lyxade till det med en stor portion amerikanska pannkakor med banan, pecannötter & choklad, & det var gutt som satan! sen var det dags att åka hem med bussen, & den här gången var det inte så mycket action på bussen som på ditvägen. satt bredvid en tant hela resan, och hon skulle envisas med att gno sin (nakna) arm mot min arm. hatar när folk gör det när man sitter bredvid en. gah! jävla hudfnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar