torsdag 4 juni 2009

bang bang

i veckan provade jag för första gången att epilera benen, jag har skjutit upp det eftersom folk har sagt att det ska göra djävulskt ont. sofia köpte nämligen en epilator men tyckte det gjorde jävligt ont, så sara testade den och tyckte samma sak, så jag tänkte att jag i alla fall skulle göra ett försök. har länge tänkt att köpa en epilator men tycker det är hutlöst dyrt, och om man nu inte heller kan använda den är det ju rätt så bortkastade pengar. men anyway så testade jag tillslut, och kan säga att jag inte tyckte att det gjorde det minsta ont. (vilken viking jag är! fast hmm, tror inte riktigt dom epilerade benen..) woho! så nu ska jag få köpa den av sofia. guttans!



i tisdags hade vi möte med jobbet; kl 19.00-21.00. skandal att ses så sent för ett möte! men ja, faktiskt så kändes det som att det var ett bra möte. vi gick bland annat igenom sommarscheman, och så fick vi reda på att det kanske blir fastighetsboxar i vissa trappuppgångar på grund av nya regler. me like! så nu i veckan har jag mätt brevinkast med min mall jag har haft med mig ut på rundan, även kollat om några inkast var tröga, kollat om dom sitter för högt eller lågt ner, och även om ljuset i trappuppgången är dåligt. så hoppas hoppas hoppas på att det blir en del förändringar!
mötet hade vi för övrigt i skytteföreningens lokaler i fagereke. vi skulle egentligen få testa på att skjuta med pistoler, men så regnade det. sucky! så vi var inomhus och fick skjuta med luftpistol istället. jag tyckte det var kul som fan, skulle gärna ha skjutit mer faktiskt. och "instruktören" som var med sa att jag hade fallenhet för att skjuta, för det gick dessutom riktigt bra för mig. så då var det extra kul. vi hade prisutdelning sen också, tyvärr kom jag inte i topp 3, det var karlarna som jagar som gjorde det, vilket väl är förståeligt. men jag kände mig stolt ändå, för jag kom strax efter dom.



idag på jobbet när chefen delade ut veckobladen stod det nåt om att om det fanns nån på posten som bloggade så fanns det ett roligt uppdrag till den. så jag frågade honom senare om vad det gällde, och det var så att alla sommarjobbare på posten ska blogga om deras jobb (& annat med förstås), och då ska jag få vara med i en jury och bedömma vem som har haft den bästa bloggen under sommaren. jättekul, så jag tackade ja. (eftersom jag är storbloggaren numero uno, haha) så på måndag skulle jag bli tagen på bild som ska mailas & vara med på postens hemsida (om jag forstod rätt). så det är überlägligt att elina ska klippa mig i en ny galen fripp på lördag. ska bli skönt som fan att ändra frisyren lite, så jag hoppas på det bästa resultatet! på lördag ska vi dessutom dricka lite vin och hänga.

imorgonkväll ska jag dra till hultsfred för att kolla på när camilla DJar, det ska bli skoj som fan. hoppas att jag undslipper alla fulla studenter bara, men det är nog kanske att begära för mycket.
dags att sova tidigt idag tänkte jag, så det är väl dags för det nu. vi skulle dessutom börja en halvtimme tidigare imorgon. varför har jag ingen aning. men damn, en halvtimme är asmycket för mig som snoozar så länge som möjligt!

1 kommentar: