måndag 29 juni 2009

film film bio film

i lördags var vi ett gäng som drog ut till havslätt & grillade, hann med en omgång kubb med tvivelaktiga regler också. mitt lag vann i slutändan, trots en del mummel från det andra lagets bittra förlorare. egentligen var det väl tänkt party sen när vi drog hem till lars, men jag hade torka på alkoholfronten & inte direkt nåt vidare pepp heller. så jag, emma & camilla drog hem till mig för att kolla på film istället.

vi kollade på filmen 21, som var helt okej, men lite seg innan den kom igång ändå. blev impad över killens matteskillz, dessutom hela korträkningssystemet, jag kan inte ens få ihop det nu när jag har fått reda på hur det går till, haha.

efter att camilla & emma gått hem fortsatte jag mitt filmtittande på egen hand & såg the riddle. riktigt jävla dålig. tyckte det var synd eftersom jag gillar skådisen Vinnie Jones (vilken jag aldrig kommer ihåg namnet på), han var den enda som faktiskt var någorlunda bra i filmen. annars var det fullt av dåliga skådespelare, och hela storyn var helt störd, (sorry, men nu avslöjar jag slutet) & det visar sig att en uteliggare egentligen är charles dickens (som egentligen borde vara död eftersom det utspelar sig i nutid) & dränker sig själv som final touch.

i söndags fortsatte jag med att glo på film, denna gång med lisa. & på bion. det var dags att se tranformers 2. många har sagt att den var jättedålig, men jag tyckte att den var okej, varken bättre eller sämre. typisk småklyschig amerikansk film med massa fighter & explosioner typ.



eftersom jag (uppenbarligen) inte kan få nog av film kollade jag på film med oscar sen på kvällen. vi tog oss i kragen & kollade äntligen på die zombiejäger, en film som sofia länge har velat att jag ska se. (inside-skämt) det är en svensk film som handlar om att göteborg har blivit invaderat av zombies, vilket hände genom att nån blev smittad av att dricka ett smittat mellanmjölks-paket, haha. ett gäng med tyskar (spelade av svenskar med kass tyska) blir kallade till sverige för att döda zombies. allt är bara otroligt b & skrattretande. nästan så jag råder andra att se den bara för att den var så grymt kass. haha



apropå film så har lovefilm börjat ha en tävling i veckan över sommaren, & nu första gången när dom hade tävlingen så svarade jag på frågorna och skickade in mina svar. brukar inte ha så stor tur i tävlingar, men jag tänkte give it a try ändå. & hör & häpna, jag vann 2a pris! vilket var en tröja med en filmreplik på, så nu ska jag bara bestämma mig för vilken filmreplik jag vill ha på (man fick några att välja bland). WEHEY!

1 kommentar:

  1. Transformers!

    jag är så grymt lycklig att du äntligen sett den där skitfilmen så jag slipper se den. I hope it sucked!

    SvaraRadera