torsdag 4 juni 2009

kälmäh

efter min sthlm-tur över helgen tog jag ledigt på måndagen. egentligen var det tänkt att jag skulle ta ledigt på fredagen och åka till sthlm redan vid kl 12 för att ha lite mer qualitytime med min lover, men så gick det inte att få ledigt på fredagen. dock kände jag att jag verkligen behövde en paus från jobbet, och måndagen var dessutom en ypperlig dag att ta ledigt, så sagt och gjort.
dock tyckte jag helt plötsligt att jag inte kunde slösa bort en fin solig dag med att bara vara ledig och ta det lungt, (trots att mitt hem börjar likna värsta rent hus-episoden) så jag satte mig i bilen och åkte till kalmar för att handla upp mina ej existerande pengar typ. var varmt som satan & eftersom jag åkte själv vrålade jag i musiken för fullt hela vägen, men i like it.



passade på att träffa skäggfarbrorn peppe medans jag var i kalmar, så jag åkte och plockade upp honom. (var helt impad över att jag kunde hitta, trots mitt überkassa lokalsinne) sen drog vi till ikea-området. peppe drog snuskskämt om det mesta på ikea. speciellt varan "ribba". sen var vi på mediamarkt och jag köpte en sodastreamer, vilket jag har trånat efter bra länge (eller okej, ripoffen wasser maxx, men han i affären försäkrade mig om att den funkade precis likadant som orginalet, och så var den ju myyyycket billigare). peppe mumlade nåt om att han inte fick välja smaker till hon i kassan och hon tyckte synd om honom, för hon trodde väl att vi var ihop eller nåt. "men du kanske får välja smaker nästa gång" sa hon vänligt, varpå jag svarade "du får fan inte använda min sodastreamer". sen var det dags för burger king-mat & efter det skjutsade jag tillbaks peppe. sen nojjade jag över att jag kanske var på väg till öland, men blev impad över mig själv att jag faktiskt hittade rätt och åkte hem för att fira mors dag på lindbrinken. presenterna jag tillslut köpte från mig och min bror var 2 kalasfina lyxtvålar från lush, en bakhandduk med kanelbullar på & muffinsformar med blommönster.

1 kommentar:

  1. woho för uppdatering!
    det var nice att du var här. snart kommer jag home to you baby. saknar mina brudar

    SvaraRadera