lördag 27 juni 2009

antikmässan & 80talsfest

först funderade jag på att skippa antikmässan i år, men så kunde jag inte bryta traditionen så jag åkte dit efter ett besök hos snuskknådarn. hittade emma där inne, även mia. lisa letade jag lite efter men då hade hon redan kikat klart & gått hem. hittade camillan istället. & även en jobbarkompis.
förra året var jag på jakt efter ett fint kakfat, hittade ett men det var waaaaaay to expensive så jag fick gå därifrån utan kakfat. detta året hittade jag ett, & efter att ha kollat tillbaka i bilddagboken upptäckte jag att det var exakt samma! denna gång kostade det 140 kronor bara, taget! så efter att jag hade köpt kakfatet var jag i extas. glömde helt bort den jättefina finska sockerskålen jag hittade, vilket störde mig lite nu i efterhand.



sen gjorde jag mig iordning för 80tals-fest & så tog vi cyklarna till gröndal. fick en försenad födelsedagspresent (jag fyller år i november) från michelle & även instruktionerna att jag skulle öppna den på en fest. sagt & gjort, & festen blev därmed en 80tals-fest med löständer helt plötsligt. (eftersom det var ett paket med olika löständer)
jag tog inte många kort men det blev en jävla massa bilder på camilla & emmas kameror som jag tänkte snylta av sen. vi drog ut på ankaret sen & det var typ folktomt, konstigt eftersom folk har fått lön nu, men jäjä, vi röjde te att ändå. träffade även lisa storskog där, fun fun. mr. gay lyxade till det genom att bjuda på shots. jag önskade en turisk peppar men fick färnet (stavning?) typ den äckligaste shoten ever. ungefär i samma stil med 80%ig strohrom, vilket han bjöd oss på innan på festen.
det bestämdes efterfest & inhandlades pizza. en kille inne på victoria kommenterade min cyndi lauper-look & tyckte att jag var retro, yayy great success! emma, tobias & jag begav oss mot efterfesten, men halvvägs dit orkade vi inte gå mer så vi satte oss mitt i en backe och åt innan vi bestämde oss för att vända om & dra hem..

yo goes cyndi lauper goes goat boy

1 kommentar: