söndag 31 januari 2010

rygg & kolv

min planerade sthlms-resa blev inte av, tack vare att jag halkade på rundan & gjorde mig illa i ryggen.. igen. det grämer mig nåt otroligt att jag även förlorade 644 kronor på grund av det. så istället för att spendera helgen i sthlm fullspäckat med aktiviteter & brudhäng stannade jag hemma för att vila upp min rygg. i fredags hände det inte så mycket, då hade jag mest ont i ryggen & tyckte synd om mig själv, så då låg jag framför tvn i hopp om att det skulle sändas nåt bra. i lördags hade jag en heldag med sara & elin. en tur på stan, sen gjorde vi semlor & fick finbesök, åt tacos & kollade på film. väldigt lagom för min rygg. idag har jag varit hos föräldrarna & ätit mat, & umgåtts med morfar ett tag innan jag åkte förbi kvantum för lite inköp så jag kunde sätta igång med lite brödbak. dock kom jag aldrig så långt, för jag började plocka med annat istället. snart är det dags att sova, & jag hoppas verkligen att ryggen blir bättre och håller hela veckan, för vet ni vad? nästa helg ska jag bannemig till sthlm, tack vare min far. woho!

förövrigt så måste jag dela med mig "samtalet" med den roliga mannen på asienhouse. i lördags skippade vi nämligen frukost/fika & åt mat istället, och elin hade beställt korv med pommes (som står listad under barmmiddag. ja, jag skrev inte fel. barMmiddag, istället för barnmiddag). elin satt och kikade ut genom fönstret på några fåglar på taket mittemot. mannen (A) kommer fram till vårat bord.
A: vem vill ha kolv?
vem vill ha kolv?
INTE JAG I ALLA FALL!
Y(Yohanna): elin, du skulle väl ha korv va?
A: elin vill ha kolv! elin vill ha kolv!

& sedan efter maten kommer mannen fram igen, alla förutom jag hade ätit upp allt. då pekar han först på saras tallrik; DUKTIG! sedan elins tallrik; DUKTIG! och sedan min tallrik; INTE DUKTIG!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! hela grejen var hysteriskt kul. dock låter det väl kanske inte lika kul såhär. jäjä.

1 kommentar:

  1. jag skrattar faktisk så mycket att det nästan kommer kiss. extreeemt kul!

    SvaraRadera