måndag 11 januari 2010

hårfärg & grader.

dom nya uppdateringarna för idag; jag är numera brunhårig, den korta sidan är nougat-färgad (NOUGAT! hur härligt låter inte det?) och den andra sidan är brun. en eller två nyanser ljusare än min riktiga hårfärg. har nog inte riktigt insett hur pass mörkhårig jag är förrän nu. förra gången jag hade min vanliga hårfärg var nog bannemig i 7an. eller nja, då hade jag sånadär fjortis-blekta slingor längst fram i håret.. så 6an får jag väl ta och säga det. men det känns fint, i´m fine with that. jäkligt ovant att se sig i spegeln och inte vara überblond längre bara, men blonderingen gjorde illa mitt hår, och min plånbok. så det var därför det var dags för ett byte.

en annan uppdatering är att jag nämnde till mina föräldrar att jag ville ha en termometer (för att se hur pass varmt/kallt det är ute) för jag visste att dom hade 2. dock hade min bror snott den ena så det blev ingen till mig, men så var m&p i västervik i helgen och då fick jag en liten present; nämligen en hightech-klocka som man ser temperaturen på (dock INNE, för dom missuppfattade mig tydligen). en klocka var rätt behövd ändå, för jag vaknar ju inte av den jag har, och den håller nog på att dra sin sista suck snart (om nu klockor kan det). MEN det jag skulle komma fram till var att jag nu kan se hur varmt/kallt det är inne, vilket är bra. har alla element på högsta värmen och går ändå omkring och fryser. konstigt har jag tyckt för jag är väldigt varmblodig av mig och fryser sällan. men nu vet jag varför; det är ju bara 18,2 grader här inne. huh.

1 kommentar:

  1. vad hände med löftet att uppdatera oftare? blogga SNABBARE

    SvaraRadera