söndag 24 januari 2010

retro & bergafik

i helgen har jag tagit det rätt lugnt, eller ja, så var planen iaf. i fredags var det lite fredagsmys med SS-teamet. vi blev filmade i smyg, köpte pizza (där det var stirrande karlar & tightass-byxor), skvallrade & kollade på tv, skrattade som galningar åt synåls-blötandet, spelade spelet retro (som för övrigt är dunderkul!) & klunkade i oss en 3liters bib.



i lördags gick jag upp (relativt) tidigt för att hämta upp maria & åka till högsby. där mötte vi upp fia & tog en tur på karlssons innan vi åkte vidare mot bergafiket. vad jag förstod det som så har fiket inget namn. det är kombinerat med en loppis, drivs av ett bögpar & är endast öppet på helgerna. jag var hungrig som fan & köpte en semla & en kladdkaka. och det var såååå damn gott! semlan slog nästan mammas semla, och då är den bannemig god! kladdkakan var helt perfekt kladdig & übergod den med. billigt var det dessutom, och en hel del att välja bland, så dit måste jag bannemig ta mig igen. så, tack fia för tipset!





idag har jag mest tagit det lungt, inte gjort så värst mycket, fast jag (som alltid) borde städa. har röjt upp lite och sorterat kläder, bytt glödlampor, kollat på film & handlat lite mat inför veckan. & nu blir det nog lite tv-häng igen..

1 kommentar: