torsdag 14 januari 2010

do it!

saker man kan göra för att undvika att diska;

* kolla på TV
* åka till föräldrarna för lite lyx-middag
* byta lakan
* anta utmaningen plocka-ner-julen (dvs ta bort allt julpynt & ställa fram det som för tillfället var nerplockat, & montera ner julgranen)
* börja gå igenom kläder att skänka bort (okej, orkade inte riktigt ta mig an det, jag plockade ut två tröjor än så länge)
* sortera cd-skivorna efter genre (okej, orkade inte riktigt ta mig an det heller när jag insåg att jag faktiskt hade en hel del skivor)

men trots detta. TROTS detta, så blev det tillslut att jag tog mig an diskberget. rengjorde även spisen. vet inte vad som hände egentligen, jag fick en plötslig ork.

nästa projekt att orka med;

* dammsuga
* torka golv
* ta mig an pappers-högen deluxe

(& förövrigt, idag körde jag moppe för första gången i snön. tänkte att det skulle vara rätt kul att sladda omkring lite, men NÄE det var det minsann inte. förbannade moddiga (heter det så? hmm) oskottade gator drev mig och min moppe till vansinne. på en gata fastnade jag och kom inte ifrån i en halvtimme. en freakin HALVTIMME kämpade jag, tillslut kom det en snäll gymnasiekille och smög sig på mig medans jag skrek och svor åt fanskapet (mopeden alltså) eftersom den återigen hade fastnat. killen var en hyvens kille och puttade som en galning på moppen så jag kom ifrån helvetesgatan (som komiskt nog heter kärleksstigen). jag tackade så himla mycket & fortsatte med postutdelningen, ca 2 minuter senare fastnar mopeden igen och jag stod och puttade och gasade i evigheter kändes det som, så tillslut gav jag upp och ringde postenkarlarna som kom ut och fick loss mig. dagen fortsatte långsamt framåt, för jag fastnade x antal gånger återigen, men som tur var kom jag loss själv tillslut, men min rygg är helt slut. kaputt.)

positiva saker framöver;

* imorgon ska jag & KC fixa lite mat och hänga hemma hos mig
* på lördag blir det en tur till dear old kalmar för att handla (trots att jag inte har några pengar tiiip)
* på lördagskvällen blir det lite brudhäng med alkoholintag
* den 28e ska jag undersöka om mina halsmandlar ska stanna kvar eller inte (jag hoppas INTE. ut med dom!)
* helgen efter det blir det en sthlms-visit med ännu mer brudhäng

1 kommentar: