torsdag 10 december 2009

miss 1-4

har precis kollat klart på sista delen av united states of tara. synd för jag vill se MER! idag var hell-day på jobbet, åkte ut sent, fick extra att dela ut, folk på stan var sura & i vägen. en gubbe kom fram till mig på flanaden och skällde på mig "du vet väl att man inte får cykla här inne!?" jävla gubbsvål, jag cyklar inte, jag drar cykeln, och sen gav jag honom en fet smäll på käften. okej, nä det gjorde jag inte. men jag skulle velat göra det. och sen läst om det i tidningen dagen efter. "upprörda pensionärer såg när brevbäraren misshandlade en man på flanaden", smaskigt skvaller det skulle ha blivit av det. sen skulle ALLA flyttat sig ur min väg & jag skulle vara the queen of flanaden. men det var inte så det gick till, för jag var mitt mes-jag idag och sa bara "jag cyklar inte, jag drar cykeln" och gick därifrån med gråten i halsen över vilken skitdag det blev. sen smsade jag för lite support, då blev det bättre igen. kom in från rundan allt för sent, men som en skänk från ovan fick jag ett telefon-samtal där jag erbjöds mat, och det var gutt eftersom jag fortfarande inte haft min "lunch". sen slopade jag mina kvällsplaner eftersom jag inte orkade göra nåt mera än att sega omkring hemma. har suttit med dom förbannade papprena och satt in i pärmar & sorterat.

min julkänsla har inte riktigt infunnit sig än, synd. men det är nog kanske till hel del pga vädret. ingen kyla, och ingen snö. osis. eller nja, det är ju perfect jobbväder iaf. anyway, för att försöka få lite julkänsla monterade jag ihop min rosa gran. fan vad le jag blev när jag packade upp den, en hel gren saknades. (miss nummer 1) men jag orkar inte packa ner den igen och åka till kalmar för att byta den, har inte ens kvitto på den så. det var ett jävla re med att dela på alla grenar så att granen inte såg helt slätstruken ut. men nu är det gjort, och över hela lägenhetsgolvet kan man hitta rosa bitar från granen. sen packade jag upp mina julgranskulor och började pimpa granen, och här kommer miss nummer 2; det räckte bara till halva granen. plan för att ordna upp miss nummer 2 är att handla fler julgranskulor på lördag. sen kommer miss nummer 3; hade köpt vitt glitter till granen på ikea, men det var tydligen också för lite, för det täcker bara en bit överst på granen. så min plan för att ordna upp miss nummer 3 är även den att köpa mera, på lördag. miss nummer 4 är att jag helt har glömt bort att köpa julgransbelysning, men ja det fixar jag på lördag det med (damn vad mycket jag ska fixa då), dock har jag ingen plan för miss nummer 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar