onsdag 2 september 2009

yohanna med pannan

that´s me. återigen har jag förvandlats till "yohanna med pannan", vilket faktiskt var riktigt längesen jag var sist. det var då jag klippte mitt hår själv och var lite väl generös med att klippa kort lugg. det är nämligen så att jag precis har kommit hem från frisören. blonderade min hemska utväxt och klippte mig i ny fripp. men fy i helvete vad jag saknar mina pengar. att det ska vara så dyrt, bah! försöker intala mig själv att det är värt det, för faktiskt hade det nog varit jävligt svårt att blondera utväxten själv. när det gäller annan hårfärg brukar jag bara slänga i en hel förpackning i håret med en gång. inga meserier om att utväxten ska färgas först. med blondering känns det lite farligare, eftersom håret har blivit så sprött av att gå från rött till vit-blondt. jag har ju rätt mörk naturlig hårfärg också. vilket frisören gjorde en big deal av. "men guuuud, du har ju typ svart hår. det kommer ju bli skitsvårt att få det sååå ljust som du vill ha det. jag ska nog börja med 9 i botten.. blablabla.. vad tycker du madde!? hon är ju sååååå mörk. typ helt svarthårig" men ja, rub it in för fan vettja. fast jag gillade henne ändå. TROTS. trots att hon pratade lite fjårtis-style. och istället för att fråga "så, hur har din dag varit idag?" så frågade hon "så, hur har johannas dag varit idag?" haha, är hon allvarlig tänkte jag? men hon uttryckte sig så flera gånger "tycker johanna om frisyren?" HAHA, vafan! snacka normalt. lägg av!

jäjä, jag bjuder på en gammal "yohanna med pannan"-bild som bonus.

2 kommentarer:

  1. haha! grymt roligt. som fröknar pratar med små barn. eller som man pratar med gamla tanter typ. hah, hon kanske tyckte att du var gammal!

    SvaraRadera
  2. haha, ja jag var ju säkerligen hela 5 år äldre än henne eller nåt.. freakin oldie.

    SvaraRadera