måndag 7 september 2009

värd värd

egentligen var det tänkt att det skulle vara en lugn helg för min del, men så blev det inte. eller nja, någorlunda. har äntligen hunnit röja upp i all min röra i hemmet. känns så himla skönt. bara liiiite kvar att fixa. i lördags kände jag dock att jag var tvungen att träffa lite folk eller nåt, skickade runt förfrågan om att antingen dra en filmkväll, eller lite alkohol. och 3 personer till nappade på det och kom hem till mig, och det blev det sistnämnda. det var trevligt värre och på väg in till stan började jag & karin köra våra victoria silvstedt-imitatoner, så av det blev det att vi pratade engelska när vi anlände till ankaret. jag och maria satte oss på uteserveringen och rätt som det var hade 3 killar joinat oss och trodde på fullaste allvar att jag hette svettlana och var från polen. frågade en bekant om detta sedan och han sa att det var lätt att tro det eftersom jag såg typiskt polsk ut, hmm.. bra eller dåligt!? anyway så kunde jag övertyga dom om att jag var polsk tills dess att dom började fråga frågor om exakt vart jag var ifrån, om vi hade euro i polen, och tillslut dök deras kompis upp som tydligen var från estland och ville snacka med mig, så då smet jag. men det var jävligt kul ändå måste jag säga.
förövrigt så blir jag le på mig själv i efterhand när jag inte kan hålla käften, utan berättar saker för folk som jag egentligen inte borde. höll på att re med ägaren till ankaret om att värden "var jävligt värd" och skrattade högt åt detta. blabbade lite väl mycket, och faktiskt så kanske det var lite bra ändå, för som det verkar just nu så kommer min födeledagsfest hållas på just ankaret. sweet!

på söndagen vaknade jag konstigt nog redan vid halv 9 och var förvånansvärt pigg. mådde kanon hela söndagen, men sen när jag vaknade upp idag mådde jag skitkasst, har så damn ont i magen, och nu börjar huvudvärken komma också. i freakin´ hate it. ska slöa i soffan och tycka synd om mig själv nu..

2 kommentarer: