lördag 12 september 2009

sööööömn

vaknade upp med ett uruselt humör. fan, allt jag vill är att få sova ut. och om jag inte får sova ordentligt så blir jag jävligt grinig, comprende!? vid 8 idag på morgonen bestämmer sig en av mina grannar för att ta fram högtryckstvätten och rengöra alla soptunnor i soprummet, precis utanför mitt öppna fönster dessutom. vafan, klockan 8 på en lördagsmorgon! är det bara jag som sover då eller? jag blir fan galen. ungefär som i den där wasa-reklamen med hon som tar på sig strumpbyxor och sen märker att det är hål i dom och går bananas. SÅ beter jag mig.
och så alla gamla kärringar i trappuppgången som går och plingar på hos varandra vid 7-8tiden och sen står och snackar I trappuppgången så det ekar. för helvete, gå in i lägenheten, stäng dörren, och SEN kan ni snacka. och så slutligen, min sjungande granne som beslutade sig för att det var en bra idé att starta upp nån jävla musikal i hans lägenhet alldeles för tidigt. jag blir GAAAAAAALEN!

när jag blir gammal kommer jag bli en bitter gammal tant som kastar sten på småbarn. eller? vid lekplatsen vi alltid gick till när vi var små bodde det en sån tant. hon blev skitförbannad när det var barn på lekplatsen och kastade sten på oss så vi antingen fick springa därifrån eller gömma oss. på muren som gränsade till hennes gård växte det björnbär som vi brukade plocka, det gjorde henne också skitförbannad, och då sprang hon ut ur huset med en käpp och försökte attackera oss. förstår inte riktigt varför egentligen, för hon brydde sig aldrig om dom där björnbären, det var nog mest att hon hatade barn.

1 kommentar: