torsdag 10 september 2009

still at home

mitt magont som övergick till huvudvärk övergick sedan även till feber och halsont. huvudvärken sitter fortfarande i, vilket jag hoppas ska släppa över helgen. håller på att bli galen av att bara sitta i lägenheten och må dåligt. jag blir så ynklig när jag inte mår bra, började nyss tjuta för att jag inte hittade nåt nässpray. har ont typ i bihålorna så vet inte om det skulle hjälpa överhuvudtaget. tänkte göra ett försök att ta mig till apoteket för att fråga runt vad dom har för nåt där som jag kan slösa pengar på. men på nåt sätt känner jag mig så skyldig, som om jag bara är fejk-sjuk eller nåt, när jag beger mig utanför hemmet. på tal om det så gjorde jag ett tappert försök att hyra film nu i veckan, hade en liten period då jag faktiskt kände mig bättre. när jag hade kollat in det usla film-utbudet på macken (för vi har ju inte ens en riktig hyrfilms-affär längre, sad!) och konstaterat att jag sett allt av värde tog jag 2 kassa filmer ändå, ställde mig i kön & började kallsvettas. waaah, feber-attack på det mest olämpliga stället. självklart skulle han framför krångla med en massa saker så det tog extra lång tid. när det väl var min tur hade jag (tydligen) dessutom blivit blek(are) i ansiktet, vilket hon i kassan påpekade och frågade hur det var med mig. "jag är sjuk" sa jag och fortsatte kallsvettas, men för att jävlas lite extra med mig så funkade inte mitt kort. GAH! tillslut löste det sig och hon i kassan log mot mig och sa "krya på dig" medans jag gick därifrån.
och DET var nog det mest händelserika som har hänt mig på hela veckan.
dagens kraftansträngning var att skriva det här inlägget, så nu ska jag ta en värktablett och lägga mig i soffan återigen.

2 kommentarer:

  1. Usch, vad tråkigt att vara sjuk. Krya på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. nah, stackars. feberattacker är skit. och de kommer alltid när man står i kö till nåt om man för en gångs skulle begett sig utanför hemmet under sjuktiden. du måste skaffa dig en personlig slav som kan fixa saker åt dig!

    SvaraRadera