måndag 27 juli 2009

in your face!

tji fick jag för att jag igår skrev om vilken bra dag jag hade på jobbet i fredags. universum tyckte nog att det inte gick för sig, så därför kompenserades det hela med skitdagen from hell. tackar för den!

(obs! sluta läsa NU om du inte orkar med mitt pms-gnäll)

igår när jag gick och la mig hade jag svårt för att somna (vilket jag nästan alltid har), och när det kändes som om jag bara hade sovit i en timme vaknade jag till och tittade på klockan (ren jävla tur att jag gjorde det!) tänkte "hmm, klockan är ju 5 över 6, varför har den inte ringt?" insåg sedan att klockan var fan 5 över 7, och att jag redan var 5 minuter sen till jobbet. ringde och informerade om läget & fixade till mig lite snabbt. egentligen skulle jag tvätta håret, men det fanns ingen tid till det, så jag gjorde det bästa av mitt sunkiga hår, sket i frukosten och drog till jobbet. och självklart var det en massa att göra. hade sån grym mensvärk att jag höll på att avlida dessutom. tog ett par tabletter och sen var det dags för utkörningsrundan jag har på morgonen. åkte iväg och när jag kommer till första stället lägger jag i P (för parkering), men bilen vill inte samma som jag och går inte i läget ordentligt, så bilen rullar rakt in i ett massivt jävla stål-struprör. kollade på bilen och kunde inte se nåt som tur var. kanske på grund av att någon (ingen vill erkänna) innan redan har kört in i något med bilen, jävla mos-sida. gah!



kör vidare och är på uselt humör, sådär på gränsen mellan att tjuta och skälla ut nån. missar ett ställe för att jag koncentrerar mig mest på mitt kassa humör, så tar ett varv i rondellen och sen åker dit. kommer tillbaks till posten och plockar ner mitt distrikt. stör mig som fan på att en person inte kan sköta sitt fucking jävla jobb. sommarjobbare eller ordinarie så lyder man faktiskt under samma regler. orkar inte klaga mer till chefen för ingen verkar bry sig. så jag hoppas att nån annan ska upptäcka det och klaga. hatar att känna mig sådär ignorerad. ingen lyssnar fan på mig ibland, ska jag behöva få ett utbrott för att nån ska uppmärksamma det eller!? WAAAAAAAH!
kör rundan i alla fall, jag och en till är sist ut, som vanligt (tack vare att man alltid kommer efter när man har utkörningsrundan på morgonen, och den andra personen har den andra utkörningsrundan, så det är vi två). humöret pendlar mellan att gråta eller slå sönder något. helst en felparkerad bil eller soptunna som står i vägen. BLIR VANSINNIG! ska det vara så svårt att parkera bilen nånstans som just INTE är framför brevlådan?

nu har jag ätit mat, fått en blandskiva av pierre & sovit lite i soffan. så nu känns allt bättre. ska träffa lisa för lite filmtittande nu med. önska mig lycka till med kommande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar