söndag 26 juli 2009

fredag, lördag, söndag

har varit alltför slö för att orka skriva nåt, men nu när det är söndag får jag ta en genomgång av dom sista dagarna innan nästa vecka påbörjas.
i fredags hade jag en kanondag på jobbet. vädret var perfekt för att köra bil. inget regn, och dagen var fri från den där kvava värmen som har varit under hela veckan. det är helt otroligt vad man kan svettas i en bil annars, haha. anyway, när jag sprang i dom första trappuppgångarna märkte jag att det satt en nyckel på utsidan av en dörr, så jag plingade på för att informera om det. det var en söt liten tant som öppnade och blev så glad över att jag sa till om det, hon hade varit och handlat och burit in massa varor och sen helt glömt nyckeln kvar i dörren. hon berömde mig som en av dom få ärliga människor, och gav mig massa kramar och även en gott&blandat-påse. hur sweet som helst! så efter det gick resten av rundan bara av farten. det var dessutom både bra musik & prat på p3, i like! p3 är ett måste på postenrundan. klarar inte av att lyssna på mix megapol och rix fm en hel dag, samma freakin låtar konstant. och sen när dom väl har önketimmen så ringer folk in för att önska... SAMMA låtar som dom har spelat hela dagen. MYGOD, varför!?



efter jobbet fick jag besök av elina, vi åt pizza, kollade på madagaskar 2 & så fick jag ett snabbklipp med. kanoners!

på lördagen var det dags för lite partaj hos oscar. peppigt värre, och sen var det dags att dra in till stan. hann med att träffa johanna på kråkan och vråla britney spears toxic i sann karaoke-vrål-stil. haha, skoj som fan var det iaf. efter det blev det ankaret och det var en hel del folk där, trots att när man kom in såg man max 5 pers där. men det är på uteserveringen all action är. woooa!

idag har jag hunnit med lite bakishäng och filmtittande med sara. slöa i soffan på söndagar är fan gutt. och apropå film så såg jag repo! the genetic opera i veckan, en kalasbra film av det konstigare slaget. kan även tipsa om filmen the fall som jag gillade rätt mycket med. inte riktigt min smak direkt, men efter att jag och lisa hade kompromissat hyrde vi den, & det visade sig vara ett bra val. & det var dagens filmtips. har precis kollat på from g´s to gents på mtv & gillar läget. & snart är det dags för sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar