onsdag 22 juli 2009

back to work

i måndags var det dags att bege sig till postens lokaler igen. semestern var slut för i år, buhu. upptäckte på jobbet att lunchrummet var uppfräschat, och diverse andra saker också. var kul med första dagen och träffa en hel del av ordinarie jobbarkompisarna med. den populäraste kommentaren om mitt numera blonda hår löd "har du varit ute i solen såååå mycket att håret har blekts!?"

körde bil på jobbet med, vilket jag uppskattar. hoppas på att jag kommer få gå det oftare, för jag är så damn less på cykeldistriktet inne i stan som jag alltid går annars. skulle inte säga nej till att lära mig ett nytt distrikt heller, det vore bara kul. eller jobba ute i kassan, det vore faktiskt jättekul. ja, nåt nytt bara. men nu över till sånt som man glömmer bort varje år.. varför i helvete finns det inga linnen i posten-kollektionen?! helt stört ju. dom borde även fixa till dom där grymt obekväma byxorna med ashög midja som finns. vem fan är det som sitter och designar postens kläder egentligen? ingen som någonsin har jobbat på posten i alla fall. dååååligt!
en annan sak jag alltid glömmer varje år är dom förbannat äckliga tvestjärtarna som frodas i alla brevlådor. waaaaah! fick en hel klase med tvestjärtar på min hand när jag öppnade en brevlåda. usch! tvestjärtar är nog ungefär lika obehagliga som maneter.
och så en tredje sak; varför är det ingen som kommit på nån smart lösning med att fixa lite kyla inne i bilen trots att man har bilrutan nervevad? jag tycker att nån borde ta på sig den uppgiften och sen sälja idén till dom som fixar postens bilar.
jäjä, nu får det vara nog med mina i-landsproblem angående posten.



över till i fredagens äventyr. jag, lisa, camilla & annelie drog till michelle i borgholm. vi grillade kalasgod lax, hade tjejsnack, rökte vattenpipa & drack alkohol hemma hos michelle. sen drog vi till strand för party & dansade så att svetten rann. jag var grymt inne i mina moves och skrålade i för fullt till musiken, trots la scala-brudarnas närvaro. på vägen hem från strand stannade jag och lisa för att (citat;) "ta kort på mig på en parkbänk". när vi upptäckte att dom andra hade försvunnit skrattade vi åt att hela händelsen påminde om när vi tappade bort emma & lena i sthlm. den gången stannade vi för att vi såg en lövhög som såg ut att vilja vara med på lövkastar-kort. vi hittade en fontän och bestämde oss för att bada i den. dock upptäckte vi att det inte var något vatten i den. too bad. så lisa hoppade i den och såg creepy ut bredvid statyn. & så till kvällens happening: vi kommer på den smarta idén med att det vore JÄTTEkul att posta lisas skor i brevlådan. "äsch, om vi ångrar oss kommer vi tillbaks imorgon vid 2 då dom tömmer lådan" (kom även på i efterhand att vi borde skrivit en adress på skorna, men toooo late.)
sen boobade vi skyltfönster, haha. roligaste på länge. och medans vi stod och dansade till min ringsignal på gatan blev vi uppraggade för efterfest. där spelade vi guitarhero & drack waaaay to much. vid 6 nångång drog vi hem till michelle, snorfulla och fnittrande. det var en såndär bra kväll, med en massa fun stuff. längesen jag hade en sån kanonkväll. spanks för det brudar!

1 kommentar:

  1. åååh jag ville ju vara med på den roliga kvällen ju! satsa på en likadan på min födelsedag!

    SvaraRadera