onsdag 8 juli 2009

cleaningwoman

igår röjde jag äntligen upp i min lägenhet, känns jävligt gutt att jag äntligen tog tag i det. har sett ut som om jag skulle vara med i rent-hus ungefär. fast jag fusk-städade får jag ta & erkänna (dvs. inget dammande eller torkande av golv). tog mig an mitt diskberg också, vilket kanske inte var det smartaste draget. allt är rent nu iofs, men jag har grymt ont i händerna. det är nämligen så att minst en gång om året (helst på sommaren) får jag massa små blåsor på händerna (& även ibland på fötterna) som gör grymt ont. ungefär som när man gör "tusen nålar" på armen, fast det istället sitter i händerna, och släpper inte. så förra sommaren tog jag tag i det & ringde vårdcentralen, och det visade sig att jag har nåt som kallas för dishydrotiskt eksem, vilket egentligen inte förklarar så mycket över hur man ska bli av med det, vad det innebär eller varför man ens har fått det. jag googlade det & det var mest en massa nasty bilder på extrema fall tiiiip.

jäjä, åter till gårdagen. sara kom hit & gluttade på MJs minnesstund medans jag fixade tacopaj. guttans som fan, första gången jag gör det faktiskt, fick receptet av C för en herrans massa år sedan. vi fortsatte kvällen med att håna folk & kolla på skräckfilm. perfekt avslut på kvällen.

idag gick jag upp tidigt för att dra till salong figaro för att få bort den gula skiten som envist ville vara kvar i mitt hår efter blonderingen, så nu ser det bättre ut, men det är ändå lite kvar, vilket stör mig. nåt annat som stör mig är att jag fick punga ut 650 fucking-jävla-anus-kronor för det dessutom, huh.

dags att käka rester från tacospajen nu, sen tänkte jag dra en tur till lindbrinken. tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar