torsdag 15 april 2010

halsmandlarna är borta!

tänkte ta & skriva ner uppdateringar från i onsdags, medans jag fortfarande har lite ork i kroppen dessutom. i onsdags gick jag nämligen upp tidigt och skrubbade in mig i min dyra tvål, och vid klockan 7 befann jag mig på västerviks sjukhus. det var jag & 4 till som skulle opereras. jag var tydligen den enda som skulle ligga kvar över natten, så jag fick snällt vänta till klockan 1 innan det var dags för min tur. under tiden hann jag uppdatera mig i svensk dams-värld mellan åren 2007-2008 & bli ordentligt hungrig. sen var det äntligen min tur att kapa bort halsmandlarna. dom stoppade i mig massa tabletter och narkosläkaren lovade mig att blanda ihop en riktig cocktail med godsaker så jag kunde sova skönt. rätt som det var kickade allt in och strax efteråt vaknade jag till, helt borta. kommer ihåg att dom lyfte över mig till en annan säng & gav mig en syrgasmask. jag försökte titta, men det gick inte så värst bra, var aningen groggy. fick åka till nån uppvakning, & där kunde jag äntligen öppna ögonen. sköterskan blev förskräckt & kallade dit narkosläkaren "hon har ju nästintill inga pupiller!" tydligen var det morfinet, för jag hade tydligen fått en extra dos. mina halsmandlar var för stora så dom hade fått dela på dom för att kunna få bort dom. sen har jag tillbringat resten av onsdagen och början av torsdagen med att ha ont i halsen & drogas ner med painkillers. blev hämtad av mamma på morgonen så nu är jag tillbaks hemma. var & hämtade ut lite smärtstillande & räknar timmarna tills jag får ta nästa dos för det gör så jävla ont. hela tungan är uppsvullen också, och det gör det ju inte bättre. har lyckats äta lite glass & en fralla idag, men det är inte det enklaste direkt. den ena tjejen som opererades samma dag som mig hade inga problem alls, hon hade ätit mat strax efteråt, & kunde prata dessutom. jag komunicerar genom att skriva i ett block, haha. hoppas nu verkligen att det blir bättre med all halsproblem, & att jag tillfrisknar rätt snabbt från det här!

1 kommentar: