fredag 3 september 2010

ren/hjort/rådjur/kronhjort

TGIF! äntligen, efter ännu en killer-vecka på jobbet. min cykel har gått bananas dom senaste 2 dagarna och låter som att den har fått ett astma-anfall varje gång jag bromsar. hoppas dom hinner fixa den tills på måndag nu bara, för jag behöver min kära cykel, och gärna med fungerande bromsar också!

över till nåt annat, laddade upp bilder från kameran på datorn precis, och herregud vad jag har varit kass på att lägga upp bilder från kameran. det var bilder från i början av sommaren, så ni har att vänta er en liten bildkavalkad, om jag någonsin orkar dvs.

har finnally satt upp mitt renhuvud på väggen nu med! eller mja, pappa konstaterade att det nog var en hjort. jag frågade honom om mina övriga rensaker i lägenheten, och den ena var ett rådjur & den andra var förmodligen en kronhjort sa han. jäjä, jag kommer fortfarande säga att det är renar. det klingar så mycket bättre. haha, eller nja.. vi får väl se. tog en bild för att visa er mitt hjort(/ren)huvud som fick den otippade platsen att hänga på min pixelbloms-vägg. han passade bäst där helt enkelt (för jag tänker mig att det är en han. fast jag kanske har fel igen och det är en hon). från början hade jag tänkt placera honom i vardagsrummet, men ändrade mig sedan till hallen. varpå pappa (som kom över med borrmaskin för att assistera mig - betongväggar you know) trodde att det var på blomväggen den skulle vara, och jag höll med honom om att det var den perfekta placering faktiskt.



PS. den ser så tiny ut på bilden, men det är den inte. det är ett stort renhuvud.. ehm, hjorthuvud.

& dessutom, när jag laddade upp bilder så såg jag den ÜBERFINA fåtöljen/minisoffan jag tog kort på när jag var på min visit i sthlm. förstår inte hur jag kunde glömma bort det mästerverket. I WANT!

1 kommentar:

  1. Jag måste nog säga att det är en hjort. typ bambis pappa eller nått. kan vara en ren oxå...men det lutar mest åt hjort.
    och den passar nog bäst på flowerpower-väggen. får kolla närmare imorn.

    den soffan skulle du ha yosan.

    pyss

    SvaraRadera