onsdag 29 september 2010

bling bling

idag verkar illamåendet ha avtagit, dock är huvudvärken kvar, men det ska botas med diverse tabletter. det regnar ute & hösten är officiellt här nu. hade shorts på mig i måndags men det var riktigt kallt, så jag får nog ge upp det nu & använda byxor imorgon på jobbet.

i måndags hade jag 2 snabba ärenden på stan, vilket visade sig inte var så snabba som jag trodde. jag beställde mina nya glasögon, och sen skulle jag tömma min spargris på banken eftersom 50-öringarna snart upphör. glasögon-ärendet gick snabbt, men det andra tog evigheter. självklart var det kaos på banken, det var en monster-kö & ingen att fråga. så jag fick snällt ta en lapp & stå och vänta skitlänge i kön (banken måste vara det mest segaste stället ever. allt dom gör tar evigheter & det är alltid världens kö), så först fick jag stå i kö för att få nyckeln till min spargris (vilket självklart var den svåraste nyckeln att hitta), sedan i en till kö till mynt-maskinen, och mannen innan mig hade ett helt jävla spann med småpengar. han var så grymt seg också, och läste bruksanvisningen 10 gånger innan han äntligen tömde i pengarna. alla vi i kön började bli irriterade & rätt som det är vänder han sig om och säger att maskinen är full, flinar & går därifrån. så eftersom ingen annan gör nåt så säger jag till en i bankpersonalen, och det tar evigheter för dom att fixa det så att alla i kön har gett upp & gått när det är klart. så sen är det äntligen min tur, yay! när jag tömmer i pengarna upptäcker jag att jag till&med har 50-öringar som är för gamla, sånadär silvriga you know.

PS. idag fick jag ett sms om att mina grillz har anlänt. YEAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar