fredag 15 oktober 2010

nu är det fan dags för fredagsmys!

nu är veckan äntligen över. ja jobbarveckan iaf. den här veckan har vi börjat med den "nya" post-utdelningen, vilket innebär att man kör 2 distrikt istället för 1 som man gjorde innan. vilket för min del innebär att jag äntligen får göra nåt annat än att nöta omkring i innerstan och snacka med mina homies pensionär-crewet som hänger på flanaden och runtom. inte för att det inte är trevligt, men lite omväxling är aldrig fel. så det har varit roligt med allt det nya, dock jävligt jobbigt.

samtidigt som allt detta har hänt på jobbet har jag försökt hinna med lite på fritiden också, men jag är så damn trött på kvällarna att jag inte har hunnit särskilt mycket. men jag har hunnit ta en kik i carro & hanks nya crib i gamla gröndal-skolan. awesome lägenhet! bärplockerskan skulle nog stortrivas där, det var massa stora ytor med vita väggar & grymt högt i tak.
sedan har jag även hunnit med ett besök på sensia, där vi har våran företagshälsa eller nåt sånt. jag försökte tigga till mig lite massage, men tji fick jag. istället så knäckte hon ut min rygg & föreslog sjukgymnastik för jag har tydligen en inflammation på g i ryggen. jamen det var ju en rolig liten nyhet.
en annan nyhet som jag tänkte dela med mig av hände idag, för inte alls längesen. när jag kom hem från jobbet stod som vanligt min ena granne och glodde på mig i fönstret (han kan inte det där med att glo diskret, han tänder i rummet så han syns ännu mer, BURN!), och när jag kom in i trappuppgången så skyndade han genast ut & sa att han ville prata med mig om en sak. what!? han var så allvarlig så jag trodde att jag hade gjort nåt fel och försökte komma på vad det var. istället så sa han att det behövdes en person till i styrelsen och dom hade diskuterat det och kommit fram till att jag var en lämplig kandidat. YAY! känner mig fasen lite hedrad att det var mig dom tänkte på. jag är så freakin trevlig så varför inte!? heh, dom har inte kännt på mitt bittra humör än, haha. men ja, när grannen dessutom sa att man fick pengar för att vara med i styrelsen så tackade jag ja. catching!

2 kommentarer:

  1. nu är det ju så då va att jag kollade ju på en lägenhet i den skolan men jag mitt lilla dumhuvud sov bort den...när flyttade dom in i den? det kanske var dom jag sov bort den till?

    jag tror du blir en skita bra röst i styrelsen! och extra pengar vill ju alla ha.

    pöss

    SvaraRadera
  2. det är en 3a dom har, så det var nog inte den du sov bort. men den lägenhet du har nu är ju helt awesome den med!

    SvaraRadera