måndag 25 oktober 2010

banken & charlie chaplin

tog komp idag sista timmen på jobbet för att hinna med ett bank-besök som jag länge har planerat, men nu jäklar var det dags! så nu har jag någorlunda koll på min ekonomi & betalade dessutom av en del på mitt lån på lägenheten, så det känns jävligt skönt. men mygod vilken djungel det är med alla räntor, lån, försäkringar & sparande. jag är helt lost när det gäller sånt. har inte nåt jättestort intresse av att lära mig mer än nödvändigt heller. jag fick dock beröm för att jag skötte min ekonomi bra, vilket kändes gutt. och när jag kom hem var det lyxfällan på tvn och jag kände mig ännu mer nöjd med min ekonomi.

borde som vanligt ta tag i mitt hem egentligen, men jag orkar inte. & min rygg håller på att döda mig, så jag ska ta & lägga mig på spikmattan ett tag.

btw, i lördags var jag & olsen twins i kalmar. & när vi kom dit så var det tydligen 1års-firande av hansa city, så det var galet mycket människor. & i ikea-kön höll jag fan på att få en panik-attack av att det gick så jääääääävla långsamt. om jag hade varit äldre hade jag förmodligen drivit mig själv till en hjärtattack av att ha stått i den där jävla kön. men nog om det, det var ett bra kalmar-besök ändå. jag hittade lite kläder, och köpte fotpallen jag ska få i födelsedagspresent. & så min charlie chaplin-hatt som jag är överförtjust i! (ignorera den konstiga sammanbitna minen kombinerat med dubbelhakan)



1 kommentar: