måndag 15 mars 2010

jag tycker att jag känner igen dig. vad var det du hette nu igen?

det kändes som om lördagens bravader bara urartade mer och mer. det började med en tur på stan, hårklippning där det dessutom hängde ett vildsvin på krok i källaren, lite förta hos mig med golden strike, & sedan var det dags för fest. på festen var det ballonger & (ett missat) grönt tema ihop med weinberg. utgång med diss av sista spelningen för bandet pga ekonomin. istället massa mingel, snack med sjömannen som hade utsett oskarshamn till 3e tråkigaste staden i sverige, stalkerfasoner & så självklart "fiddes snorre" som K uttryckte det så fint. efterfest med kahlua & diverse rusdrycker, spontant snöfall inomhus, våfflade händer, & traumatiska bilder. långt senare tog jag mig hemåt med skoskav. det kändes som en äkta walk of shame med gårdagens utsmetade smink när jag mötte folk som var ute och gick med hundarna på morgonkvisten, haha. försökte sova några timmar när jag väl kom hem, men den ena grannen hade dansbandsspelning & den andra grannen körde vengaboys hits "boom boom boom boom" i repris. förmodligen hans favoritlåt med tanke på hur ofta han lyssnar på den. blev upphämtad för lite flottig mat, vilket gjorde susen. sen var jag en fungerande människa igen. det var då alla roliga anekdoter berättades vid köksbordet. & bombay kom till liv igen. dessutom höll mina ögon på att dö av allt jag fick se, men nu har jag glasögonen på som skyddar mig.

idag har jag haft med mig en asbra praktikant, fått reda på att jag ska operera mig om en månad, & haft nackspärr hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar