tisdag 14 april 2009

påskfestival & dunderförkylning

efter att ha druckit alkohol 4 dagar i rad antar jag att immunförsvaret gav upp & förkylningen tog över. nästan som om det har varit festival, påskfestival i guess.

i torsdags gick emma, camilla, camilla & jag på bäckgatan för att "ta en öl". egentligen dricker jag ju inte öl, men det låter på nåt sätt bättre att säga att man ska ut och ta en öl, än att man ska ut och ta en cider. jäjä. vi satt på uteserveringen och fick genast ett par karlragg, haha. en ung limmsniffare från figeholm informerade oss även om vilken dag det var. nämligen emodagen. (emodagen = dagen då alla unga kids skär sig i handlederna, dvs SKÄR-torsdagen. haha) vi hade det trevligt iaf, och när vi började bli lite frusna kom camillans mamma & skjutsade hem oss. guttans.

på fredagskvällen mötte jag upp några bruds på kräkan & "tog en öl", sen gick vi vidare mot ankaret där det var spelning. dock gick vi inte in på decibel förrän spelningen väl var slut.

lördagen tillbringades hos lars. egentligen skulle jag & fia gått förbi hos henkes bror innan för att säga hej typ, men mitt otroligt kassa lokalsinne tog överhanden och vi irrade omkring på den gatan som jag VET att huset ligger på, men ändå hittade jag inte & vi gick vidare till lars. väl där var det en del okända människor och mestadelen av festen tillbringade jag med camilla & fia. tydligen hade vi väl nån slags partypooper-utstrålning, för så fort vi väl kom in i ett rum stack alla till nästa rum. men ja, vi hade det gutt ändå. sen vart det utgång till ankaret, men jag fick ett bootycall av en pizza och drog hem med den istället.

här illustrerar johanna hur det ser ut att få ett bootycall från en pizza


och på söndagen vankades det white trash-fest kombinerat med camillas 28års-födelsedag & (inofficiellt) pgs inflyttningspartay.

4 kommentarer:

  1. Alltså, det är ju egentligen ett under att du kan jobba som brevbärare med ditt kässa lokalsinne.... eller har du spänt upp ett rep som du spänner fast dig och sen cyklar efter? ;P

    SvaraRadera
  2. Först skrattade jag en massa åt bilden på Johanna son illustrerar ditt pizza-ragg och så skulle jag gå in o kommentera hur mycket vi skrattade åt den illustrationen i lördags när vi var fulla. Men då såg ag Camillas kommentar precis innan o höll på att dö av skratt. Så nu vet jag inte vad jag ska skriva.

    SvaraRadera
  3. haha camilla. hur fan visste du det?
    & jaaaa emma, jag ska!

    SvaraRadera